Download het onderzoek

Iedereen zit op social media, klopt dat wel ?

Airbnb, Apple watch, Uber: is de Belg al helemaal mee?

Consument leest folders, marketeer zit online. Hoezo?

Download het onderzoek nu, klik op de knop hieronder

Geloof het of niet, maar 31% van ‘de doorsnee Belgen’  heeft nog nooit van Tinder gehoord, en 17% weet niet wat Airbnb is. De Consumer Connection Survey van UBA, Profacts en BD myShopi toont aan hoezeer de leefwereld van de gemiddelde marketeer verschilt van die van de gemiddelde Belg.

Social media

69 %

van de Belgen gebruikt
wekelijks social media

Folders

20 min.

Consumenten spenderen 20 min.
per week aan het lezen van folders

Lifestyle

66 %

66% van de marketeers
gebruikt Airbnb

Connecteren marketeers nog met consumenten?

Niet alles valt in CIM-cijfers, surveys of tabellen te vatten. Een deel van uw communicatiestrategie komt dan ook voort uit gut feeling, uit uw perceptie van de ‘doorsnee consument’. Maar komt die perceptie wel overeen met de realiteit? De Consumer Connection Survey legt alle markante verschillen bloot tussen marketeers en de Belgische consument én vergelijkt de perceptie van marketeers met de realiteit. Een eye opener!

  • Services zoals Airbnb zijn heel vertrouwd bij marketeers, bij de gemiddelde Belg veel minder
  • De gemiddelde Belg neemt nog steeds wekelijks uitgebreid zijn tijd voor het lezen van folders
  • Marketeers onderschatten het actieve gebruik van Facebook, zoals ze het gebruik van LinkedIn, Instagram en Twitter overschatten.

Nieuwsgierig naar meer? Download de volledige Consumer Connection Survey en ontdek of u al goed connecteert met uw doelgroep.

Download het volledige onderzoek